Στα 13.403 δολάρια ανά ημέρα κυμάνθηκε ο μέσος ναύλος TCE του στόλου της εισηγμένης εταιρείας στο Nasdaq, Seanergy Maritime Holdings Corp., υπερβαίνοντας τον δείκτη BCI για 1ο τρίμηνο του 2025.
Στα $0,05 ανά μετοχή κυμάνθηκε ο μέσος επίσης το μέρισμα για το 1ο τρίμηνο του 2025 και αποτελεί το 14ο συνεχόμενο τριμηνιαίο μέρισμα με συνολικά μερίσματα ύψους $2,26 ανά μετοχή ή $43,1 εκατ.
Οι νέες χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις με ευνοϊκότερους όρους έφτασαν τα $88,1 εκατ. και το ποσοστό δανεισμού σε σχέση με την τρέχουσα εμπορική αξία του στόλου βρίσκεται κάτω από 50%, χωρίς ωριμάνσεις δανείων πριν το 2ο τρίμηνο του 2026
Επίσης, η εταιρεία παρέλαβε δύο ιαπωνικά πλοία με άμεση έναρξη των ναυλώσεών τους.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 24,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 38,3 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024.
Στις 31 Μαρτίου του 2025, τα ταμειακά διαθέσιμα, ανέρχονταν σε 30,9 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του πρώτου τριμήνου ήταν 254,8 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 318,8 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 546,9 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε: «Έπειτα από μια χρονιά-ορόσημο με εξαιρετικές οικονομικές επιδόσεις, η Seanergy ξεκίνησε το πρώτο τρίμηνο του 2025 με στρατηγικό στόχο να ενισχύσει περαιτέρω την ηγετική της θέση στην αγορά πλοίων Capesize, αξιοποιώντας τις εξαιρετικές μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου. Μέσα από στοχευμένες προσθήκες ποιοτικών πλοίων ιαπωνικής κατασκευής και στρατηγικές χρηματοδοτικές κινήσεις, ενισχύσαμε σημαντικά τον στόλο και την χρηματοοικονομική μας ευελιξία, δημιουργώντας ισχυρές βάσεις για την επόμενη φάση ανάπτυξης της Εταιρείας.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ολοκληρώσαμε με επιτυχία τις παραλαβές δύο πλοίων, ενός Capesize και ενός Newcastlemax, τα οποία έχουν ήδη χρονοναυλωθεί με ημερήσιο ναύλο συνδεδεμένο με τον δείκτη BCI. Με τις νέες αυτές προσθήκες, ο στόλος μας αριθμεί πλέον 21 πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα άνω των 3,8 εκατ. dwt., ενισχύοντας περαιτέρω την σημαντική θέση μας ως ναυτιλιακή εταιρεία με αποκλειστική δραστηριότητα στον τομέα των Capesize. Παράλληλα, εξασφαλίσαμε νέες χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους 88,1 εκατ. δολαρίων υπό βελτιωμένους όρους, καλύπτοντας πλήρως τις άμεσες υποχρεώσεις μας και ενισχύοντας σημαντικά τη ρευστότητά μας. Το ποσοστό δανεισμού σε σχέση με την εμπορική αξία του στόλου μας παραμένει κάτω από το 50%, επιτρέποντάς μας να έχουμε ευελιξία όσον αφορά τη χρηματοδότηση μελλοντικών ευκαιριών.
Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου επηρεάστηκαν από τη συνήθη εποχική επιβράδυνση στις ροές προϊόντων με το ημερήσιο TCE του στόλου να διαμορφώνεται στα 13.403 δολάρια, χαμηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα-ρεκόρ του πρώτου τριμήνου του 2024, υπερβαίνοντας όμως τον δείκτη BCI. Από τα τέλη Φεβρουαρίου, ωστόσο, η αγορά παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης και αναμένουμε σημαντική άνοδο της κερδοφορίας μας κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Έως σήμερα, έχουμε ήδη εξασφαλίσει περίπου το 39% των διαθέσιμων ημερών του στόλου μας για το τρίμηνο, με μέσο ημερήσιο ναύλο ύψους 22.700 δολαρίων, ενώ το εκτιμώμενο μέσο TCE αναμένεται να ξεπεράσει τα 19.000 δολάρια την ημέρα. Για το υπόλοιπο του 2025, έχουμε ήδη εξασφαλίσει περίπου το ένα τρίτο των διαθέσιμων ημερών του στόλου μας, με μέσο ημερήσιο ναύλο άνω των 22.000 δολαρίων. Αυτό ενισχύει τη σταθερότητα και την προβλεψιμότητα των μελλοντικών μας εσόδων.
Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, καθώς και τη σταδιακή βελτίωση των συνθηκών της αγοράς, το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,05 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίμηνο. Πρόκειται για το 14ο διαδοχικό τριμηνιαίο μέρισμα, στη βάση του οποίου το συνολικό ποσό διανομών ανέρχεται στα 43,1 εκατ. δολάρια. Παραμένουμε σταθεροί στη δέσμευσή μας για ενίσχυση της συνολικής επενδυτικής απόδοσης για τους μετόχους μας.
Όσον αφορά την αγορά Capesize, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και η ζήτηση σε τονομίλια συνεχίζουν να αυξάνονται, ενώ η προσφορά πλοίων παραμένει περιορισμένη. Αυτό οφείλεται στον ιστορικά χαμηλό αριθμό παραγγελιών για νεότευκτα πλοία, το αυξημένο κόστος ναυπήγησης και το αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο σε περιβαλλοντικά θέματα.
Το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη αποδείχθηκε ανθεκτικό παρά τις μακροοικονομικές αβεβαιότητες και τις γεωπολιτικές συνθήκες. Αναμένουμε περαιτέρω ενίσχυση των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από το δεύτερο τρίμηνο, υποστηριζόμενες από την αυξημένη δραστηριότητα της Βραζιλίας και την αναμενόμενη έναρξη εξαγωγών από το Simandou (Δυτική Αφρική) έως το τέλος του έτους. Το εμπόριο βωξίτη συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, αν και οι πρόσφατες εξελίξεις στη Γουινέα ενδέχεται να προκαλέσουν πρόσκαιρες διακυμάνσεις στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές άνθρακα υποχώρησαν ελαφρώς το πρώτο τρίμηνο, μετά από μια ισχυρή χρονιά το 2024, ωστόσο παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα, υποστηριζόμενες από την ισχυρή ενεργειακή ζήτηση, κυρίως από τη Νοτιοανατολική Ασία.
Από πλευράς προσφοράς, η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου Capesize συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των πλοίων είναι άνω των 15 ετών. O ρυθμός ανανέωσης του στόλου είναι χαμηλός, ενώ ο μεγάλος αριθμός δεξαμενισμών που προγραμματίζεται για το υπόλοιπο του 2025 αναμένεται να περιορίσει περαιτέρω τη διαθεσιμότητα πλοίων. Ενδεικτικά, όσον αφορά τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, μόλις έξι Capesize έχουν παραγγελθεί το 2025 μέχρι στιγμής, έναντι 31 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.
Συμπεραίνοντας, είμαστε ικανοποιημένοι από τη στρατηγική θέση του στόλου μας, την προσδοκώμενη αύξηση των εσόδων και την ισχυρή χρηματοοικονομική μας θέση για το υπόλοιπο του 2025. Η αγορά Capesize επέδειξε ανθεκτικότητα μέσα σε ένα απαιτητικό πρώτο τρίμηνο και παραμένουμε αισιόδοξοι ότι θα συνεχίσουμε να επιτυγχάνουμε βελτίωση στη κερδοφορία μας και ανταγωνιστικές αποδόσεις για τους μετόχους μας, καθώς οι συνθήκες της αγοράς βελτιώνονται.»
Ο στόλος της Εταιρείας αποτελείται από 21 πλοία (2 Newcastlemax και 19 Capesize), με συνολική μεταφορική ικανότητα φορτίου 3.803.918 dwt. και με μέση ηλικία στόλου τα 13,9 περίπου έτη.
ELNAVI Newsletter
Περισσότερες πληροφορίες : ELNAVI,
Αριστείδου 19, Πειραιάς 18531,
Tel.: +30 210 45.22.100, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
