Τρίτη, Μάρτιος 18, 2025
13/03, 10:03

Η Seanergy Maritime Holdings Corp. σημείωσε ρεκόρ κερδών για το 2024

Σημειώνοντας καθαρά κέρδη ρεκόρ της τάξης των $43,5 εκατ για το 2024 η Seanergy Maritime Holdings συνεχίζει να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και δυναμική ανάπτυξη.

Η εταιρεία κατέγραψε υπεραπόδοση έναντι του δείκτη BCI κατά 27% για το 4ο τρίμηνο του 2024 και 11% συνολικά για το 2024 +279%.

Επίσης έδωσε συνολικά μερίσματα ύψους 0,76 δολαρίων ανά μετοχή ή 15,6 εκατ. δολάρια για το 2024.

Το 2024 παρέλαβε δύο νεοαποκτηθέντα πλοία ιαπωνικής κατασκευής, το M/V Meiship: Newcastlemax, κατασκευής 2013 και το M/V Blueship: Capesize, κατασκευής 2011, μέσω αρχικής 6μηνης bareboat ναύλωσης με υποχρέωση αγοράς.

Επένδυσε $138 εκατ. για το 2024 - 2025 έως σήμερα με νέο πράσινο δάνειο ύψους 53,6 εκατ. δολαρίων

Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ένα ακόμη κερδοφόρο τρίμηνο για τη Seanergy, χάρη στη στρατηγική μας τοποθέτηση αποκλειστικά στον τομέα των Capesize. Παρά τις πτωτικές τάσεις της ναυλαγοράς στο τέλος του έτους, ο στόλος μας σημείωσε ημερήσιο TCE ύψους 23.179 δολαρίων, ξεπερνώντας κατά 27% τον μέσο όρο του δείκτη BCI που διαμορφώθηκε στα 18.300 δολάρια, πετυχαίνοντας καθαρά κέρδη 6,6 εκατ. δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Έτσι, ολοκληρώνουμε μια χρονιά-ρεκόρ, σημειώνοντας συνολικά καθαρά κέρδη 43,5 εκατ. δολάρια, ενώ η απόδοση του στόλου μας ξεπέρασε τον δείκτη κατά 11%, καταγράφοντας ημερήσιο TCE 25.063 δολάρια, έναντι του μέσου όρου του δείκτη BCI, που διαμορφώθηκε στα 22.593 δολάρια ημερησίως. Η ισχυρή απόδοση στους μετόχους μας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 επιβεβαιώνει την επιλογή μας να επικεντρωθούμε στον κλάδο των Capesize.

Ενώ οι παραγγελίες για νεότευκτα φορτηγά πλοία μικρότερου μεγέθους έχουν αυξηθεί σημαντικά, στον τομέα των Capesize παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, κάτι που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων εταιρειών. Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, αναμένουμε το ημερήσιο TCE να κυμανθεί περίπου στα 13.400 δολάρια, λόγω της εποχιακής αδυναμίας της Capesize αγοράς. Παρόλα αυτά, παραμένουμε περίπου 44% υψηλότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο του BCI που έχει κυμανθεί περίπου στα 9.300 δολάρια ανά ημέρα.

Παράλληλα, μέρος του στόλου μας είναι δεσμευμένο σε ναυλώσεις σταθερού ναύλου στα 22.100 δολάρια την ημέρα, ενώ οι τιμές των FFAs υποδεικνύουν μια σημαντικά βελτιωμένη αγορά στο δεύτερο εξάμηνο του 2025. Το 2024, παραμένοντας πιστοί στο αναπτυξιακό μας πλάνο, ενισχύσαμε τον στόλο μας μέσω στοχευμένων αγορών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, διατηρώντας παράλληλα έναν υγιή ισολογισμό ενώ μεγιστοποιήσαμε την μερισματική απόδοση των μετόχων μας. Ανακοινώσαμε συνολικά μερίσματα ύψους 0,76 δολαρίων ανά μετοχή, που ισοδυναμούν με μια ετήσια μερισματική απόδοση ύψους περίπου 11%1. Παράλληλα, προχωρήσαμε σε επαναγορά 226.826 μετοχών κατά το τέταρτο τρίμηνο, με μέση τιμή 9,44 δολάρια ανά μετοχή, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την αξία για τους μετόχους μας. Το 2024 και 2025 μέχρι στιγμής, έχουμε ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 138,0 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων υψηλής ποιότητας, επεκτείνοντας τον στόλο μας σε 21 φορτηγά πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα πάνω από 3,8 εκατ. τόνους.

Επιπλέον, η χρηματοοικονομική μας θέση παραμένει ισχυρή, με το ποσοστό δανεισμού να κυμαίνεται περίπου στο 45% σε σχέση με την τρέχουσα εμπορική αξία του στόλου μας, ενισχύοντας τη σταθερότητά μας μακροπρόθεσμα στο δυναμικό περιβάλλον της ναυλαγοράς. Για το υπόλοιπο του 2025, προβλέπεται περαιτέρω μείωση του ρυθμού αύξησης του παγκόσμιου 1Με βάση την τιμή κλεισίματος στις 3 Μαρτίου 2025. στόλου Capesize στο 1,4% ετησίως, ευνοώντας περεταίρω την ναυλαγορά. Παρά το αδύναμο ξεκίνημα του έτους, παρατηρούμε σημαντική άνοδο στις τιμές της spot αγοράς και των FFAs τις τελευταίες εβδομάδες, υποδεικνύοντας θετική πορεία για τους επόμενους μήνες.

Οι αξίες των πλοίων παρέμειναν σταθερές, γεγονός που αποδεικνύει τα ευνοϊκά θεμελιώδη της Capesize αγοράς. Μακροπρόθεσμα, ο συνδυασμός των αυξημένων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη από τον Ατλαντικό, του ιστορικά χαμηλού αριθμού παραγγελιών για νεότευκτα πλοία και των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών, εκτιμάται ότι θα διασφαλίσει ένα σταθερό περιβάλλον στην αγορά.

Ένας σημαντικός παράγοντας που αναμένουμε να ενισχύσει σημαντικά τη μεταφορική ζήτηση είναι η έναρξη, εντός του 2025, του πολυαναμενόμενου έργου εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στο Simandou στη Γουινέα. Ταυτόχρονα, η παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια συνεχώς αυξάνεται, καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη απαιτούν σταθερές ενεργειακές πηγές. Παρά τη στροφή προς άλλες μορφές ενέργειας, ο άνθρακας παραμένει κρίσιμος σε παγκόσμιο επίπεδο, υποστηρίζοντας τη συνεχιζόμενη ζήτηση για Capesize πλοία, με την Ασία να αυξάνει τις εισαγωγές της. Η Seanergy βρίσκεται σε εξαιρετική θέση για να επωφεληθεί από αυτές τις ευνοϊκές δυναμικές μακροπρόθεσμα, εστιάζοντας στην υλοποίηση των στρατηγικών της στόχων, ενώ παράλληλα συνεχίζει να ανταμείβει σημαντικά τους μετόχους της.»

Η Seanergy Maritime Holdings Corp. είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο και έχει έναν  από 21 πλοία (2 Newcastlemax και 19 Capesize), με συνολική μεταφορική ικανότητα φορτίου 3.803.918 dwt. και με μέση ηλικία στόλου τα 13,7 περίπου έτη.

ELNAVI Newsletter
Περισσότερες πληροφορίες : ELNAVI,
Αριστείδου 19, Πειραιάς 18531, 
Tel.: +30 210 45.22.100, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Share