Μετά την πασχαλινή ανάπαυλα το Propeller Club Port of Piraeus, φρόντισε να σπάσει την ρουτίνα των μελών του διοργανώνοντας μια όμορφη εκδήλωση για τα 150 νέα μέλη που γράφτηκαν το τελευταίο έτος στο Club.
Ο κ. Κωστής Φραγκούλης, Πρόεδρος του Propeller Club Port of Piraeus, στην ομιλία του υπενθύμισε ότι το Propeller Club Πειραιά ιδρύθηκε το 1935 με στόχο την ανάπτυξη και σύσφιξη ελληνοαμερικανικών σχέσεων και την στήριξη κοινωνικών δράσεων στην ναυτιλία και τόνισε ότι η Αμερικανική Πρεσβεία είναι δίπλα στο Propeller Club μέσω διάφορων μορφών συνεργασιών, των Amber Qualship και μάλιστα θα γίνει στο άμεσο μέλλον ένα NYSE/Nasdaq Hellenic American Shipping Gala για εισηγμένες εταιρίες.
Ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. George Tσούνης στην ομιλία του εξέφρασε την χαρά του που το Propeller Club Πειραιά είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο και αποτελεί ένα πόλο έλξης για τους ανθρώπους της ελληνικής ναυτιλίας προωθώντας την καινοτομία και την ελληνοαμερικανική συνεργασία σε πολλούς τομείς της ναυτιλίας όπως την ναυπηγοεπισκευή με δραστηριοποίηση της ONEX και των ναυπηγείων της Ελευσίνας, την τεχνολογία και την ασφάλεια στην θάλασσα.
Γενικότερα όπως είπε ο κ. Τσούνης είναι προς το συμφέρον των ΗΠΑ να ενισχύσει την στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα γιατί είναι παράγοντας σταθερότητας και αξιόπιστος σύμμαχος.
Οι Έλληνες έχουν φιλότιμο και παρόμοιες αξίες με τους Αμερικανούς πολίτες γεγονός που φάνηκε και στην ομιλία του κ. πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Κογκρέσο το 2022.
Στο πλαίσιο αυτό οι ΗΠΑ θα αναζητούν συνεχώς τρόπους να συνδράμουν την Ελλάδα σε όλους τους τομείς την εκπαίδευση νέες τεχνολογίες και φυσικά τη ναυτιλία.
Αποκλειστικά για το Members’ Day ο CEO της εισηγμένης στο Nasdaq Safe Bulkers Inc. κ. Πόλυς Χατζηωάννου έδωσε μια ομιλία με θέμα: “Η ανθεκτικότητα των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στο συνεχώς μεταβαλλόμενο και γεμάτο προκλήσεις παγκόσμιο περιβάλλον”.
Ο κ. Πόλυς Β. Χατζηωάννου περιέγραψε πως μετέφερε από το Λονδίνο την εταιρεία Alassia με την οικογένειά του στον Πειραιά το ‘93 όταν το OPA 90 και ο ISM Code ήταν τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούσαν τότε τη ναυτιλία.
Εκείνη την εποχή η εταιρεία του ήταν από τις πρώτες που προχώρησαν στην παραγγελία νέων πλοίων στην Samsung Ιαπωνίας μετά την μεγάλη κρίση του 1980-86.
Το 1999 η εταιρεία Alassia διέθετε 14 πλοία αλλά άντεχε τις δυσκολίες της ναυτιλιακής αγοράς γιατί είχε χαμηλό δανεισμό. Με την είσοδο την Κίνας στον ΟΑΣΑ το 2002 η αγορά άρχισε να ανακάμπτει.
Η εταιρεία αναπτύχθηκε και ανανέωσε το στόλο της πουλώντας παλαιότερα πλοία σε καλό timing και παραλαμβάνοντας τα νεότερα από τα ναυπηγεία. Κατάφερε δε να πραγματοποιήσει IPO στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο με την ονομασία Safe Bulkers περίπου 3 μήνες πριν την κατάρρευση της Lehman Brothers πουλώντας το 20% της εισηγμένης εταιρίας.
Το 2008 η εισαγωγή στο χρηματιστήριο ευτυχώς ανάγκασε την Safe Bulkers να κλείσει τα περισσότερα πλοία σε long term charters και το 2009 όταν η Κίνα επένδυσε σε υποδομές δεν είχε ακυρώσεις και εκτελέστηκαν τα περισσότερα συμβόλαια με τους ναυλωτές της.
Ο κ. Χατζηωάννου είπε ότι τα οφέλη στην λειτουργία της εταιρείας από την είσοδο της στο χρηματιστήριο ήταν πάρα πολλά όπως ότι ανοίγουν εναλλακτικές χρηματοδοτήσεις με ιδιαίτερα ευνοϊκά επιτόκια για τις εισηγμένες εταιρίες που προέρχονται από κυβερνήσεις και ιδιωτικά κεφάλαια.
Ωστόσο δεν πρέπει να παρασυρθείς σε αθρόες ναυπηγήσεις νέων eco ships πλοίων αλλά να κάνεις μετρημένες κινήσεις. Το 2016 η αγορά χειροτέρευσε στο 30-year low αλλά η Safe Bulkers έχοντας ένα liquidity 120 εκ δολαρίων κατάφερε με τους πιστωτές της να συμφωνήσει στην αναχρηματοδότηση του χρέους της.
Έτσι η μετοχή βελτιώθηκε και συμπεριελήφθη στις καλύτερες και πιο ανθεκτικές εταιρίες εκείνης της χρονιάς.
Ο κ. Χατζηωάννου είπε ότι: “Η είσοδος μας στο χρηματιστήριο μας έδωσε τεράστιες δυνατότητες για χρηματοδότηση ακόμη και ομόλογο με την τράπεζα Πειραιώς εκδώσαμε στο ελληνικό χρηματιστήριο το 2022”.
Επίσης με την Erma first τοποθέτησε τα συστήματα ballast water treatment και με την Alfa Laval τα scrubbers σε όλα τα πλοία.
“Σήμερα στόχος μας στην Κύπρο και την Ελλάδα είναι να προωθήσουμε τα νέα παιδιά στη ναυπηγική και την μηχανολογία και άλλα ναυτικά επαγγέλματα προκειμένου οι ναυτιλιακές εταιρίες να έχουν συνέχεια στο μέλλον” υπογράμμισε ο κ. Χατζηωάννου.
Επίσης αναφέρθηκε και στην πιθανότητα να εκλεγεί Τούρκος γενικός γραμματέας του ΙΜΟ που θα αποτελεί για την Κύπρο μια αμήχανη εξέλιξη καθώς η Κυπριακή σημαία είναι αποκλεισμένη από τα τουρκικά λιμάνια.
Συμπερασματικά η Ελλάδα έχει μεγάλη τεχνογνωσία όχι μόνον στην διαχείριση πλοίων αλλά και την υποστήριξη της ναυτιλίας με νομικές, τεχνικές και άλλου είδους υπηρεσίες και θα πρέπει ολόκληρη αυτήν την υποδομή να την διατηρήσουμε και να την διαφυλάξουμε σαν κόρη οφθαλμού, επεσήμανε ο κ. Χατζηωάννου.
Για την μεταφορά της μισής σχεδόν εταιρείας στην Κύπρο ο κ. Χατζηωάννου είπε ότι λόγω των capital controls το 2011 ανοίξαμε το γραφείο μας στην Λεμεσό. “Μας άρεσε η ζωή στην Κύπρο και είχαμε και την εθνική υποχρέωση ως Κύπριοι να βοηθήσουμε την πλοιοκτησία στο νησί διότι οι εταιρίες πλοίο διαχείρισης έχουν άλλη φιλοσοφία και επίσης θα πρέπει να προσελκύσουμε και τα νέα παιδιά της Κύπρου στην ναυτιλία”.
Ο κ. Φραγκούλης πρόσθεσε ότι η ναυτιλία δεν έχει έδρα και μπορεί πολύ εύκολα να μετακινηθεί εάν οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές.
Στη συνέχεια ο κ. Χατζηωάννου έκανε έκκληση στους Έλληνες πλοιοκτήτες να εγγράψουν κάποια πλοία τους και στην Κυπριακή σημαία και ρωτήθηκε για την πορεία της αγοράς εκφράζοντας την αισιοδοξία του λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα παρά την αύξηση των επιτοκίων τα οποία θα παραμείνουν υψηλά τα επόμενα 1-2 χρόνια.
ELNAVI Newsletter
Περισσότερες πληροφορίες : ELNAVI,
Αριστείδου 19, Πειραιάς 18531,
Tel.: +30 210 45.22.100, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.