Κυριακή, Μάρτιος 03, 2024
23/11, 11:11

Το συνέδριο της WIMA για την βιωσιμότητα και την καινοτομία

Με θέμα “βιωσιμότητα και καινοτομία” στην ναυτιλία πραγματοποιήθηκε το συνέδριο της Wima στα πλαίσια της εκθέσεως των μελών της 22-23 Νοεμβρίου στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ.
Τις εργασίες άνοιξε ο πρόεδρος της WIMA κ Ηλίας Χατζηεφραιμίδης ο οποίος αναφέρθηκε στο ηλεκτρικό πλοίο electric dream της Ένωσης που πρόκειται να δρομολογηθεί σε ελληνικό νησί για να καλύψει τις ανάγκες διασύνδεσης του με άλλα νησιά ή την ηπειρωτική Ελλάδα.
Παρουσιαστής του συνεδρίου ο Στέφανος Παπανδρέου.
Το συνέδριο τίμησε με την παρουσία του ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ Ιωάννης Παππάς ο οποίος συνεχάρη την WIMA για την πρωτοποριακή δράση της και τα καινοτόμα project.
Το 1ο πάνελ που είχε θέμα τα πρότυπα ESG συντόνισε η Δανάη Μπεζαντάκου CEO της Navigator και ιδρύτρια του Yes Forum. Η κα Γεωργία Παπαδογιάννη διευθύντρια πληρωμάτων της V.Ships μίλησε για τα κίνητρα που προσφέρονται προς τα πληρώματα ελληνικά και ξένα για να έχουν μια αξιόλογη εξέλιξη ως ναυτικοί.
Η κα Πηνελόπη Κασσάνη αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της ενσωμάτωσης των κριτηρίων ESG για την επίτευξη των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των επενδυτικών προγραμμάτων για την ανανέωση και επέκταση του στόλου.
Το 2ο πάνελ ομιλητών συντόνισε ο Γιάννης Θεοδωρόπουλος των Ναυτικών Χρονικών.
Το θέμα ήταν δικτύωση εταιρειών και χρηματοδότηση.
Ο κ. Θανάσης Αθανασόπουλος της Uteco τόνισε ότι οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες ναυτιλιακού εξοπλισμού δεν έχουν να περιμένουν πολλά από το κράτος παρά τον προστατευτισμό από την Ασία ακολουθώντας στρατηγικές καινοτομίας και τεχνολογίας αιχμής.
Ο κ Ηλίας Ντέμιαν του ΙΟΒΕ αναφέρθηκε στις ευκαιρίες χρηματοδότησης από την έκδοση ομολόγων βιωσιμότητας αλλά και τα ταμεία ανάκαμψης της Ε.Ε. αρκεί οι ελληνικές εταιρείες να έχουν την κατάλληλη δομή για να αξιοποιήσουν αυτά τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Ο Γιάννης Κοτζίας πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Μεσιτών Ναυτιλιακών συμβάσεων επισήμανε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν μια στάση αναμονής για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης πάνω στα πλοία ή νέων εναλλακτικών καυσίμων.
Το 3ο πάνελ ασχολήθηκε με τις συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας.
Τους ομιλητές συντόνισε ο Γιώργος Τεριακίδης περιφερειακός διευθυντής του DNV.
Ο πρώτος ομιλητής ο κ. Γιώργος Κριεζής τεχνικός διευθυντής της Neptune Lines είπε ότι η εταιρία επικεντρώνεται στην οικονομία του καυσίμου τοποθετώντας shaft generators και υιοθετώντας σιλικονούχα χρώματα.
Ο κ Νικόλαος Βαπόρης τεχνικός διευθυντής της Capital Shipmanagement συμφώνησε με τον κ. Κριεζή και τόνισε ότι η εταιρία του.
Την τεχνολογία της θερμική απόδοσης του καυσίμου εξήγησε ο κ Δημήτρης Μανωλάκος της Thermodraft η οποία αποδίδει στην οικονομία κατανάλωσης καυσίμου γύρω στο 10%.
Οι ομιλητές τόνισαν ότι υπάρχει περιθώριο για νέες τεχνολογίες ESD αρκεί να υπάρξουν απτά αποτελέσματα. Μάλιστα ο κ Βαπόρης επεσήμανε ότι τώρα ξεκινάνε νέα projects όπως το carbon capture και rotors.
Οι νομοθεσίες fuel EU και ETS θα επιταχύνουν τις εξελίξεις στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών.
Το τελευταίο session του συνεδρίου είχε θέμα ναυπηγήσεις και επισκευές.
Το πάνελ των ομιλητών συντόνισε Dr Ioannis Kordatos Γ.Γ. της WIMA και διευθ σύμβουλος της Ελληνικής εταιρίας συγκινήσεων.
Τις εξελίξεις στην ναυπηγοεπισκευαστική και αμυντική βιομηχανία σχολίασαν ο Dr. Γ. Κόρος CEO Salamis shipyards, Benoit Chapalain CEO Naval group και Τάσος Ροζόλης CEO Akmon και Πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ.

ELNAVI Newsletter
Περισσότερες πληροφορίες : ELNAVI,
Αριστείδου 19, Πειραιάς 18531, 
Tel.: +30 210 45.22.100, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Share