Πέμπτη, Μάρτιος 28, 2024
22/12, 10:12

Η Ελλάδα κυριαρχεί στην κατάταξη Lloyd’s List των 100 κορυφαίων ναυτιλιακών προσωπικοτήτων το 2022

Η επιτυχημένη ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας οφείλει την αναγνώρισή της στην προσαρμοστικότητα των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σε όλες τις συνθήκες της αγοράς, το πρακτικό μοτίβο διαχείρισης (hands on management)  και τη διαίσθηση/γνώση/εξειδίκευση των Ελλήνων εφοπλιστών/στελεχών της.
Στην πραγματικότητα, φαίνεται πολύ λογικό ότι 13 πλοιοκτήτες/προσωπικότητες της Ελλάδας περιλαμβάνονται στη λίστα των Top 100 που παρουσιάστηκε πρόσφατα από τη Lloyd’s List.
Οι παρακάτω προσωπικότητες έχουν ξεχωρίσει για την παράδοση και τις φιλόδοξες/καινοτόμες στρατηγικές/ αναπτυξιακές κινήσεις.

Δρ. Μαρία Αγγελικούση/Angelicoussis Shipping Group
Η Δρ. Μαρία Αγγελικούση 40 ετών, προσελκύστηκε στη ναυτιλία από τον πατέρα της μετά από μια καριέρα ως γιατρός και έμαθε την επιχείρηση στο πλευρό του. Το 2023 θα παραδοθούν τέσσερα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς πετρελαίου διπλού καυσίμου για την Maran Tankers. Δύο πλοία μεταφοράς χύδην newcastlemax διπλού καυσίμου βρίσκονται επίσης υπό κατασκευή για την Maran Dry. Όλα θα έχουν την επιλογή να λειτουργούν με LNG.
Ο όμιλος έχει κάνει παραγγελίες για 12 νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG, τα οποία θα απασχοληθούν σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις από ναυλωτές πρώτης κατηγορίας. Η Maran Gas διαθέτει ήδη στόλο στο νερό 42 πλοίων μεταφοράς LNG, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων πλοίων που ανήκουν και λειτουργούν σε κοινοπραξίες με τον γίγαντα του Κατάρ Nakilat.
Ο Όμιλος Αγγελικούση φέρει την ελληνική σημαία σχεδόν σε ολόκληρο τον στόλο της με 143 πλοία στο νερό και είναι μακράν η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία του ελληνικού νηολογίου.

Γιώργος Προκοπίου - Dynacom/Dynagas/Sea Traders
Είναι αξιοσημείωτο ότι η Γερμανική κυβέρνηση έχει μισθώσει τα δύο πλοία επαναεριοποίησης (FSRU) του κ. Προκοπίου, τα Transgas Force και Transgas Power, ως πλωτές μονάδες αποθήκευσης.
Αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους την άνοιξη του 2023 και θα έχουν συνδυασμένη δυναμικότητα ισοδύναμη με περίπου το 30% των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου στη χώρα.
Τα δύο πλοία είχαν παραγγελθεί στην Κίνα αρκετά χρόνια νωρίτερα. Είναι τα πρώτα FSRU που κατασκευάστηκαν από κινεζικά ναυπηγεία.
Ο κ. Προκοπίου είναι ο πρώτος διεθνής ιδιοκτήτης που δημιούργησε στόλο πλοίων LNG κατηγορίας ice class και ο ιδιωτικός στόλος της Dynagas περιλαμβάνει πέντε πλοία Arc 7 που διασπούν τον πάγο και λειτουργούσε κοινοπραξία με Κινέζους εταίρους.
Ο κ. Προκοπίου ήταν επίσης ο πρώτος που παρήγγειλε νεότευκτα μεγαλύτερης κατηγορίας 200.000 κυβικών μέτρων μεταφοράς LNG, εννέα από αυτά με την Hyundai Heavy Industries.
Τέσσερα ακόμη πλοία 200.000 κυβικών μέτρων που θα ναυπηγηθούν στην Κίνα από την Dalian Shipbuilding.
Η Dynacom ελέγχει έναν στόλο περίπου 50 δεξαμενόπλοιων υπό την Dynacom Tankers και περίπου 40 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην υπό την Sea Traders.

Αγγελική Φράγκου - Navios Group
Η κα Φράγκου βρίσκεται στο τιμόνι ενός ενιαίου στόλου 185 πλοίων υπό την εισηγμένη στο NYSE Navios Maritime Partners.
Οι εταιρείες Navios Containers και Navios Acquisition εντάχθηκαν στην εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2021 και ακολούθησε ο στόλος ξηρού χύδην φορτίου των 36 πλοίων που ελέγχεται από την Navios Holdings, ο οποίος εξαγοράστηκε από τη Navios Partners το 2022 και ο ενοποιημένος στόλος αποτιμήθηκε σε περισσότερα από $6 bn.
Η κα Φράγκου έχει επίσης σοβαρή συμμετοχή σε λιμάνια και logistics, μέσω της κοινοπραξίας Navios South American Logistics.
Η Navios Holdings ελέγχει μερίδιο 63,8% των λιμανιών, των τερματικών σταθμών, των φορτηγίδων ποταμών και άλλων πλοίων που εκτελούν εσωτερικές πλόες που επικεντρώνονται στην τεράστια περιοχή Hidrovia και την ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής.

Μελίνα Τραυλού - Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών/Neptune Lines
Είναι η πρώτη γυναίκα που εξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών από την ίδρυσή της το 1916 και είναι ήδη μια ιδιαίτερα εμβληματική προσωπικότητα.
Έγινε η πρώτη νέα ηγέτης του UGS από τότε που ο επί μακρόν προκάτοχός της, Θεόδωρος Βενιάμης, έγινε πρόεδρος το 2008.
Η κ. Τραυλού είναι επίσης Διευθύνων Σύμβουλος και έχει καθοδηγήσει την Neptune ως ιδιοκτήτη πλοίων τύπου car carriers, με ένα δίκτυο υπηρεσιών σε περίπου 50 λιμάνια στη Μεσόγειο, τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα.
Το 2022 η εταιρεία πραγματοποίησε 5 εξαγορές πλοίων  επεκτείνοντας τον στόλο της Neptune σε 19 αμιγώς πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών. Η εταιρεία παρέλαβε το νεόκτιστο Neptune Barcelona, με χωρητικότητα άνω των 7.000 αυτοκινήτων, γεγονός που το καθιστά το μεγαλύτερο σκάφος της γραμμής μέχρι στιγμής.
Η κα Τραυλού επίσης ελέγχει τη Neptune Dry Management, με ένα στόλο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην.

Πέτρος Παππάς - Star Bulk
Υπό την ηγεσία του Πέτρου Παππά, η Star Bulk Carriers συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας βιομηχανίας ξηρού φορτίου χύδην σε πολλά επίπεδα.
Μεγάλο μέρος της επέκτασης της Star Bulk προς το σημερινό μέγεθος του στόλου της με 128 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου επιτεύχθηκε μέσω συμφωνιών συγχωνεύσεων και εξαγορών όταν η αγορά ξηρού φορτίου χύδην βρισκόταν σε πιο αδύναμα σημεία.
Μπόρεσε να αποκτήσει δεκάδες πλοία σε σχετικά συμφέρουσες τιμές, χρησιμοποιώντας συχνά τη ρευστότητά της για να πληρώσει τουλάχιστον μέρος του κόστους σε μετοχές της εταιρείας.
Ο κ. Παππάς ελέγχει επίσης έναν στόλο bulker που ανήκει στην Oceanbulk και ένα μερίδιο στην εταιρεία δεξαμενόπλοιων προϊόντων Product Shipping & Trading.

Γιώργος Οικονόμου - Όμιλος TMS
Ο Γιώργος Οικονόμου συνεχίζει να επενδύει στη ναυτιλία, υπογράφοντας συμφωνίες μεταχειρισμένων και νεότευκτων και για να δημιουργήσει έναν στόλο 130 πλοίων που βρίσκονται ήδη στο νερό
Από τότε που απέσυρε την εταιρεία DryShips από το Nasdaq πριν από τρία χρόνια, ο κ. Οικονόμου εργάζεται - σύμφωνα με τα πρότυπά του - περισσότερο αθόρυβα.
Κατά τη διάρκεια του 2022, το τμήμα μεταφοράς LNG TMS Cardiff Gas έχει κάνει παραγγελίες για τουλάχιστον επτά ακόμη πλοία μεταφοράς LNG, αυξάνοντας τον στόλο της σε 23 LNG πλοία.
Η παρουσία του στη ναυτιλία LNG έχει ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με τουλάχιστον 11 πλοία από τον υπάρχοντα στόλο να παραδίδονται ως νεότευκτα το 2020 και το 2021.
Από την αγορά μεταχειρισμένων έχει αποκτήσει επίσης 3 capesize, 3 kamsarmax και 1 panamax. Η TMS Dry έχει ένα στόλο 60 πλοίων στο νερό.
Μια σειρά οκτώ ultramaxes των 63.500 dwt έχει συμφωνηθεί με την κινεζική ναυπηγεία Nantong Xiangyu για παράδοση το 2023 και το 2024.
Έχει κάνει επίσης παραγγελίες για 10 bulkers, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων capesizes και έξι kamsarmaxes, στη Jiangsu Rongsheng Heavy Industries για παράδοση το 2024 και το 2025.
Ο στόλος της TMS Tankers με περίπου 50 δεξαμενόπλοια, κυρίως aframaxes και suezmaxes, αυξήθηκε τον Μάιο του 2022 με την απόκτηση δύο νέων VLCCs της Athenian Carriers που κατασκευάστηκαν στη Hyundai Samho Heavy Industries.
Η εταιρεία έχει επίσης παραγγείλει τέσσερα νέα suezmax από την New Times Shipbuilding στην Κίνα.

Κωστής Κωνσταντακόπουλος - Costamare
Η εισηγμένη στις ΗΠΑ εταιρεία Costamare έχει επεκταθεί σε περίπου 120 πλοία και το αποτύπωμα του διευθύνοντος συμβούλου της Κωστή Κωνσταντακόπουλου στη ναυτιλία φαίνεται να διευρύνεται.
Στον τομέα ξηρού χύδην φορτίου, η Costamare απέκτησε τουλάχιστον 46 πλοία χύδην φορτίου κατά τη διάρκεια του 2021.
Η Costamare, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, εξακολουθεί να είναι κατά κύριο λόγο εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνέχισε ωστόσο να εντυπωσιάζει.
Τον τελευταίο καιρό, ο κ. Κωνσταντακόπουλος έχει δημιουργήσει επιπλέον έναν σημαντικό στόλο ιδιωτικών και μερικώς ιδιόκτητων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Costamare, έχει δημιουργήσει γραφεία Costamare Bulker Services στην Κοπεγχάγη, το Αμβούργο και τη Σιγκαπούρη, καθώς και στην Αθήνα, και έχει προσλάβει έμπειρο προσωπικό για το διευρυνόμενο τμήμα bulker.
Τα 73 boxships της εταιρείας είχαν έσοδα περίπου 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τέλος του 2022.

Πέτρος Γ. Λιβανός - GasLog/DryLog/EcoLog
Ο κ. Λιβανός δημιούργησε την GasLog, έναν από τους μεγαλύτερους και πιο φημισμένους ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς LNG στον κόσμο.
Τον Μάιο του 2022 ίδρυσε την EcoLog — μακράν το πιο φιλόδοξο ναυτιλιακό εγχείρημα για τη δέσμευση άνθρακα που έχει δημοσιοποιηθεί.
Η EcoLog επιδιώκει να κατασκευάσει έναν στόλο 60 εξειδικευμένων μεταφορέων CO2 για να παρέχει έναν «εικονικό αγωγό» ικανό να μεταφέρει περίπου 50 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.
Παράλληλα η GasLog απολαμβάνει μια πολύ βελτιωμένη αγορά LNG φορτίων.
Η εταιρεία συνέχισε να επεκτείνεται.
Εκτός από έναν υπάρχοντα στόλο 21 πλοίων μεταφοράς LNG, έχει ακόμη τέσσερα σε παραγγελία για παράδοση το 2024 2025.
Το NYSE εισήγαγε την GasLog Partners, η οποία κατέχει άλλα 13 πλοία μεταφοράς steam και TFDE LNG. Τα τελευταία χρόνια, έχει επίσης επεκταθεί στον τομέα της πλωτής αποθήκευσης και επαναεριοποίησης.
Συνεχίζει να έχει σημαντικό ενδιαφέρον για τα bulkers μέσω της DryLog, η οποία προσθέτει αθόρυβα χωρητικότητα και τώρα ελέγχει περισσότερα από 30 πλοία.
Η δραστηριότητα της DryLog περιλαμβάνει μερίδιο 50% στην Global Chartering Ltd, μια κοινοπραξία με τον κολοσσό χάλυβα και εξόρυξης ArcelorMittal και την DryLog Trading με έδρα το Λονδίνο.

Ευάγγελος Μαρινάκης - Capital Group
Εκτός από τις θεαματικές ναυτιλιακές του δραστηριότητες, ο κ. Μαρινάκης είναι ιδιοκτήτης της ΠΑΕ Ολυμπιακός και της Νότιγχαμ Φόρεστ και του μεγαλύτερου ομίλου μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα. Είναι αναμφισβήτητα στη μεγάλη κατηγορία και όσον αφορά τη ναυτιλία.
Η Capital Group του κ. Μαρινάκη ελέγχει σχεδόν 100 πλοία, που υπερβαίνουν τα 10,5 εκατομμύρια dwt και αξίας περίπου 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κατά τη διάρκεια του 2021 και τους πρώτους 10 μήνες του 2022, συμμετείχε σε 75 συναλλαγές αξίας 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι 47 εξαγορές πλοίων μεταξύ αυτών, συμπεριλαμβανομένων 32 παραγγελιών νεότευκτων, μπορούν σε μεγάλο βαθμό να χαρακτηριστούν ως επενδύσεις σε πιο πράσινα πλοία.
Οι 26 συναλλαγές αφορούν πλοία boxships.
Οι παραγγελίες περιλάμβαναν πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου με διπλό καύσιμο LNG  και αμμωνία, συν δεξαμενόπλοια μέσης εμβέλειας έτοιμα rotor sails και πλοία μεταφοράς LNG.

Στο μέτωπο των εμπορευματοκιβωτίων, ο όμιλος έχει αρχίσει να παραλαμβάνει ένα πρόγραμμα 16 νέων πλοίων. Μεταξύ αυτών είναι ένα τρίο 13.200 teu eco reefer boxships και 13 feederships και feedermax πλοίων μεταξύ 1.800 teu και 2.800 teu που λέγεται ότι είναι από τα πιο πράσινα που έχουν κυκλοφορήσει ακόμα στην αγορά.
Η Capital συμμετέχει σε μεγάλο αριθμό έργων που ερευνούν τις πιο ελπιδοφόρες λύσεις για τη μείωση του αποτυπώματος αερίων του θερμοκηπίου της ναυτιλίας.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η μεγαλύτερη επένδυση του κ. Μαρινάκη ήταν στον τομέα του LNG, με συνολικά 14 πλοία 174.000 cbm νεότευκτα που παραγγέλθηκαν στα Hyundai Heavy Industries και Hyundai Samho.
Μέχρι στιγμής, έξι έχουν παραδοθεί και αποκτηθεί από τη δημόσια θυγατρική του ομίλου, την εισηγμένη στο χρηματιστήριο Nasdaq Capital Product Partners. Απέκτησε επίσης ένα LNG 20 ετών για περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια και στη συνέχεια ναύλωσε αμέσως για πέντε έως έξι μήνες με περισσότερα από 165.000 δολάρια την ημέρα.
Τέλος, η Capital απέκτησε πρόσφατα 4 capesizes και 1 kamsarmax.

Γιώργος Μ. Λογοθέτης - Libra Group
Η Lomar απέκτησε 96 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ 2008 και 2020, συμπεριλαμβανομένων όχι λιγότερων από 43 νεότευκτων πλοίων που παραγγέλθηκαν με συνολικό κόστος άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για μια δεκαετία ξεκινώντας το 2011.
Η Lomar — έχει εξαργυρώσει με περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια επικερδών πωλήσεων boxship από την πολυαναμενόμενη ανάκαμψη της αγοράς τον Ιούλιο.
Πρόσφατα εξαγόρασε την αξιοσέβαστη ναυτιλιακή εταιρεία Carl Buttner με έδρα τη Βρέμη και τον στόλο της από επτά δεξαμενόπλοια προϊόντων και χημικών σε μια συμφωνία 160 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η παρουσία της Lomar στον κλάδο αποτελούνταν μόνο από δύο μικρότερα δεξαμενόπλοια. Νωρίτερα το 2022, απέκτησε τρία bulker panamax από την Golden Ocean Group.
Πέρα από τις παραδοσιακές ναυτιλιακές της δραστηριότητες, η Lomar έχει σηματοδοτήσει επενδύσεις σε λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.
Η Libra έχει επίσης επικεντρωθεί στην τεχνολογία και τα έργα καθαρής ενέργειας.

Σεμίραμις Παληού - Diana Shipping/Helmepa
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Diana’s Shipping, Σεμίραμις Παλιού, ηγείται δύο εταιρειών ξηρού χύδην φορτίου που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ και έχει εκλεγεί πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, γνωστής ως Helmepa.
Η κα Παλιού οδήγησε την εταιρεία σε ένα νέο τομέα της αγοράς με την εξαγορά στα μέσα του 2022 εννέα ultramaxes από τη Sea Trade Holdings.
Με την συμφωνία των 330 εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία πληρώθηκε το ένα τρίτο με μετοχές της εταιρείας, επέκτεινε τον στόλο σε 43 bulkers.
Μια άλλη νέα εξέλιξη πρόσφατα είδε την Diana να συνάπτει συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης για δύο από τα capesize της. Με τον τρόπο αυτό, έγινε ένας από τους πρώτους Έλληνες ιδιοκτήτες που ολοκλήρωσε μια συναλλαγή αυτού του είδους με έναν αντισυμβαλλόμενο με έδρα την Ιαπωνία.
Η δεύτερη εταιρεία της για ξηρό χύμα, η OceanPal, ξεκίνησε στο Nasdaq τον Νοέμβριο του 2021 για να προσφέρει ένα διαφορετικό είδος μερίσματος στους μετόχους της Diana και να δημιουργήσει ένα όχημα για μια πιο ευκαιριακή προσέγγιση στην αγορά.
Η κα Παλιού ηγήθηκε των εορτασμών για την 40η επέτειο για την εθελοντική οργάνωση, η οποία έχει στόχο να αυξήσει την ευαισθητοποίηση του κοινού στην Ελλάδα για έργα καθαρισμού ακτών.

Έλπη Πετράκη και Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου - WISTA
Η Έλπη Πετράκη εξελέγη πρόεδρος του Women’s International Shipping & Trading Association τον Οκτώβριο του 2022, αντικαθιστώντας τη Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου, η οποία κατείχε το αξίωμα για μια εντυπωσιακή πενταετία.
Η κα Πετράκη δεσμεύτηκε να συνεχίσει τη δυναμική που χτίστηκε όλα αυτά τα χρόνια, ενώ πολλά έχουν επιτευχθεί όσον αφορά την ισότητα των φύλων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η κα Πετράκη, η οποία είναι υπεύθυνη ναυλώσεων και την επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρείας χημικών δεξαμενόπλοιων Enea Management, είναι πρόεδρος της Wista Hellas από το 2020.
Η κα Θεοδοσίου, πρώην πρόεδρος της Wista International, σχολίασε τα αποτελέσματα μιας έρευνας με το 60% όλων των γυναικών ναυτικών να αναφέρουν μπούλινγκ. Είπε ότι θα πρέπει να είναι μια «αφύπνιση» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η Wista εργάζεται σκληρά για να υπογραμμίσει την ανάγκη να περάσει ο ναυτιλιακός τομέας από την «ισότητα στην ισοτιμία», είπε, καθώς η ισότητα διασφαλίζει ότι όλοι έχουν δίκαιες ευκαιρίες να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη ζωή και τα ταλέντα τους ανάλογα με τις περιστάσεις τους.

Δωροθέα Ιωάννου - The American P&I Club
Είναι η πρώτη γυναίκα που προήχθη ως διευθύνουσα σύμβουλος σε ένα P&I Club από τους 13 ομίλους που αποτελούν αυτή τη στιγμή τον Διεθνή Όμιλο.
Οι ικανότητες της Δωροθέας Ιωάννου – δικηγόρου από τη Νέα Υόρκη – ήταν εδώ και καιρό εμφανείς σε όλους.
Το 2017, βραβεύθηκε στέλεχος της επόμενης γενιάς στα Παγκόσμια Βραβεία Lloyd’s List για τη δουλειά της ως διευθύντρια παγκόσμιας επιχειρηματικής ανάπτυξης στο Shipowners’ Claims Bureau, διευθυντή του The American P&I Club.
Ως η πρώτη γυναίκα που συμμετείχε στην εκτελεστική επιτροπή του American Club, της πιστώθηκε ότι εξασφάλισε σημαντική ανάπτυξη στην εισερχόμενη χωρητικότητα του ναυτικού κοινού. Ήταν επίσης κινητήρια δύναμη στην ανάπτυξη του American Hellenic στον Πειραιά.
(Πηγή: Lloyd’s List)

ELNAVI Newsletter
Περισσότερες πληροφορίες : ELNAVI,
Αριστείδου 19, Πειραιάς 18531, 
Tel.: +30 210 45.22.100, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Share