Παρασκευή, Απρίλιος 19, 2024
17/11, 09:11

H “ΔΝΕ” διαμαρτύρεται για τις αυξήσεις στα τέλη αποβλήτων των πλοίων

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2022 ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς αναπροσάρμοσε τα τέλη και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και (2) στο τεύχος τελών και τιμολόγια παροχής ευκολιών υποδοχής στερεών αποβλήτων.
Η Διεθνής Ναυτική Ένωση επισημαίνει ότι η αιφνίδια ανακοίνωση του Ο.Λ.Π., περί του ύψους της αναπροσαρμογής που ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων μας εξέπληξε δυσάρεστα, καθώς ουδεμία σχετική διαβούλευση είχε προηγηθεί. Η Δ.Ν.Ε. αντέδρασε τάχιστα και ζήτησε εσπευσμένη συνάντηση με τον Ο.Λ.Π. που πραγματοποιήθηκε στις 4 Οκτωβρίου. Κατά την διάρκεια αυτής η Ένωση εξέφρασε πληθώρα επιχειρημάτων που εναντιώνονται σε αυτή την υπέρογκη αύξηση καθώς και για τον τρόπο που αυτή ανακοινώθηκε, μόνο μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Ο.Λ.Π.
Δεδομένου ότι οι Εταιρείες - Μέλη συγκαταλέγονται μεταξύ των -κατά τεκμήριο- σημαντικότερων και σταθερότερων Χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π., η έλλειψη ενδιαφέροντος  διαβούλευσης δύναται να προσληφθεί ως ένδειξη αποσύνδεσης από τους Χρήστες και τον παλμό της Αγοράς.
Η ΔΝΕ τονίζει ότι το Συμβούλιο Χρηστών, που είναι ένας χρήσιμος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των Χρηστών του λιμένος και του Ο.Λ.Π. θα πρέπει να συγκαλείται πιο τακτικά, κατά την κρίση μας τουλάχιστον ανά εξάμηνο, ώστε τέτοιου είδους θέματα να τίθενται προς ανοικτή διαβούλευση και να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων. Σημειωτέον ότι το τελευταίο συμβούλιο Χρηστών έλαβε χώρα τον Ιούνιο του 2021.
Ως γνωστόν, οι όγκοι των διακινουμένων φορτίων σημειώνουν δραστική κάμψη στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ παράλληλα ανταγωνιστικοί Μεσογειακοί λιμένες επιχειρούν -μέσω σημαντικών επενδύσεων- να προσελκύσουν και αποσπάσουν μερίδιο της διακίνησης φορτίου του λιμένος Πειραιώς και σε περίπτωση που αυτό συμβεί, είναι προφανές πως θα έχει αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο στις καθημερινές εμπορικές δραστηριότητες. Σε αυτό το πλαίσιο, και με γνώμονα την αποτροπή αντικτύπου στην χειμαζόμενη Οικονομία της Χώρας, η Ένωσή μας συντόνισε τις προσπάθειές της και με άλλους, άμεσα η έμμεσα, εμπλεκόμενους Φορείς και Ενώσεις ώστε να επιτευχθεί ένα αρραγές μέτωπο αντίδρασης, επισημαίνοντας την ανάγκη για παραγωγική διαβούλευση και διαπραγμάτευση των όποιων πιθανών αυξήσεων, υπό το πρίσμα των πραγματικών δεδομένων της υφιστάμενης οικονομικής συγκυρίας.    
Η οποιαδήποτε αύξηση τελών και τιμολογίων αυτή την κρίσιμη περίοδο είναι απαγορευτική, καθώς θα επιφέρει το ακριβώς αντίθετο του επιδιωκόμενου αποτελέσματος και θα καταλήξει να λειτουργήσει ως τροχοπέδη της εμπορικής ανάπτυξης του Λιμένος Πειραιώς και του κύκλου εργασιών των Μελών μας.
Συγκεκριμένα, η αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων δύναται να επιφέρει και αυξήσεις στους ναύλους μεταφοράς, καθιστώντας τον λιμένα Πειραιώς λιγότερο ανταγωνιστικό, με πιθανή συνέπεια την μείωση των υπό διαμετακόμιση φορτίων που αποτελούν μία κομβικής σημασίας δραστηριότητα του λιμένος.
Ο ρόλος του λιμένα Πειραιώς ως διαμετακομιστικό κέντρο στην Μεσόγειο επιτρέπει στους Έλληνες Εισαγωγείς και Εξαγωγείς να έχουν την ίδια προνομιακή τιμολογιακή αντιμετώπιση στους θαλάσσιους ναύλους με άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες, μεγαλύτερου οικονομικού και εμπορικού μεγέθους από την Ελλάδα, αποτελώντας σημαντικό εμπορικό πλεονέκτημα και εμμέσως μηχανισμός συγκράτησης των αυξήσεων στις τιμές των αγαθών.   
Η ΔΝΕ όπως αναφέρει πιστεύει στην πελατοκεντρική πολιτική του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και θα πρέπει να ανασταλεί η εφαρμογή της αναγγελθείσας αύξησης έως την 1η Ιανουαρίου 2024 και ακολούθως την εναρμόνιση αυτής με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. 

ELNAVI Newsletter
Περισσότερες πληροφορίες : ELNAVI,
Αριστείδου 19, Πειραιάς 18531, 
Tel.: +30 210 45.22.100, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Share